Wednesday, 13 June 2012

Sistem Pengurusan Hotel Bajet


Sistem ini digunakan untuk merekod data- data pelanggan yang menginap di bilik hotel. Sistem ini sesuai digunakan untuk hotel bajet. Antara kemudahan yang terdapat dalam sistem ini ialah:
1.Daftar masuk pelanggan
2.Daftar keluar pelanggan
3.Database pelanggan
4.Jenis- jenis bilik dan harga
5.Nama - nama pekerja

Sistem ini amat mudah digunakan sekalipun oleh pekerja yang tidak mempunyai kemahiran tinggi dalam komputer. Pihak pengurusan cuma perlu menetapkan nombor bilik, jenis bilik serta kadar harga. Apabila pelanggan datang untuk menginap, staf cuma perlu rekod maklumat diri pelanggan. Jika maklumat diri ini telah ada dalam pangkalan data hotel, untuk pendaftaran masuk kali kedua pihak hotel cuma perlu masukkan no kad pengenalan @ passport, maklumat akan terpapar di skrin. Seterusnya pihak hotel boleh memberikan bilik - bilik yang masih kosong. Bayaran akan terpapar secara automatik. Dan seterusnya staff cuma perlu tekan cetak resit pembayaran.

Dengan menggunakan sistem ini, pihak pengurusan boleh menyemak
1. Rekod kutipan wang
2. Daftar masuk pelanggan tiap hari
3. Daftar keluar pelanggan
4. Bilik yang masih kosong.

Harga untuk sistem ini termasuk bayaran pemasangan ialah RM1500.00 ( Seribu Lima Ratus Sahaja ) dan tambahan RM350.00 untuk mesin pencetak resit. (Optional )

Sebarang pertanyaan, sila hubungi:
ZULKIFLI ABU BAKAR
0195606066 / 013 4910010

2 comments: